Ne fizesse saját zsebből a baleseti kártérítést, kössön biztosítást a segédmotorra is!

Azt mindenkit tudja, hogy a motorokra is kell kötelező biztosítás, azonban azzal már jóval kevesebben vannak tisztában, hogy a szabály bizony a segédmotorokra is vonatkozik. Ha valaki ezt nem tudja, vagy direkt nem köti meg, látszólag spórolhat néhány ezer forintot, de utólagosan biztosan úgy fogja gondolni, hogy nem érte meg. Amennyiben a hiányosságra közúti ellenőrzés során derül fény, az is súlyos bírságot von maga után, ám a helyzet még rosszabb, ha a tulajdonos kárt okoz. Ilyenkor több százezer forintra is rúghat a baleseti kártérítés, amit meg kell térítenie. A baleseti kártérítés átlagos összege 350 ezer forint, ha személyi sérülés is történt, akkor pedig milliós nagyságrendű. Kötelező biztosítás híján ezt a Magyar Biztosítók Szövetsége megtéríti, ám utólag maradéktalanul behajtja a károkozón.

Tény, hogy a közlekedési törvény szerint a segédmotor nem számít külön járműnek, azonban a szabály úgy szól, kötelező biztosítás nélkül nem vehet részt a közlekedésben. Mivel a segédmotorok nem rendelkeznek rendszámmal, a kötelező biztosítást az alvázszám alapján lehet rájuk megkötni. Az eljárás nem bonyolult, az éves díj pedig eltörpül egy esetleges baleseti kártérítéshez képest. A megkötéshez szükség van a személyes iratokra, valamint a segédmotor adás-vételi szerződésére, amelyben szerepelnie kell az alvázszámnak is. A kapott biztosítási kártyával igazolható a szerződés érvényessége, ezért azt mindig tartsuk magunknál – illetve a segédmotornál – az adás-vételi papírokkal együtt!

A segédmotorra megkötött kötelező biztosítás tehát nem csak a szabályok miatt szükséges, hanem egyfajta befektetés is, amelynek nagy hasznát vehetjük egy baleset esetén.

Baleseti kártérítéssel kapcsolatban van szüksége segítségre? Mi mindenben segítünk! Forduljon hozzánk bizalommal, munkatársaink nagy tapasztalattal rendelkeznek a baleseti kártérítések területén! Ne kockáztasson, kösse meg a kötelező biztosítást segédmotorra is, hiszen ezzel rengeteg kellemetlen szituáció előzhető meg!

További cikkek  Baleseti kártérítés motoros balesetek után? Elintézzük Önnek!