munkahelyi baleseti kártérítés

A munkahelyi baleseti kártérítésről bővebben

Hogyha munkahelyi baleset történik, akkor a munkavállalónak lehetősége van kártérítési igényt benyújtani. Ennek jogosságát, illetve a jogos kártérítés mértékét a bíróság sok szempontot figyelembe véve állapítja meg. A baleseteket mindig be kell jelenteni, és jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A munkahelyi baleseti kártérítési ügy folyamán a legfontosabb kérdés az eset kimenetele.

Súlyosabb, illetve tragikus kimenetel esetén a munkahelyi baleseti kártérítés is magasabb. Mivel a munkáltatónak kötelessége a munkavégzéshez szükséges egészséges és biztonságos feltételeket biztosítania, ezért felelősséggel tartozik a munkavállalót ért, a munkaviszonnyal összefüggésben lévő károkért. Ez alól csak az olyan esetek képeznek kivételt, ahol bizonyítottan egy külső, elhárítatlan ok, illetve a dolgozó magatartása miatt következett be a baleset. Ha a felek nem jutnak egyezségre a munkahelyi baleseti kártérítést illetően, akkor a döntés a munkaügyi bíróság feladata. A munkahelyi baleseti kártérítés mértékét úgy kell megállapítani, hogy a munkavállaló olyan anyagi helyzetbe kerüljön, mintha nem történt volna meg a baleset, vagyis, nem csak az anyagi kárt kell megtéríteni, hanem a sérüléssel összefüggő költségeket, illetve a kieső jövedelmet is. Természetesen ez nagyon nehéz, hiszen a törvényben nincs meghatározva, hogy mennyit kell fizetni, ha például a munkavállaló elveszíti a karját vagy épp rokkanttá válik.

Főképp a halálos kimenetel esetén fontos kérdés a rokonsági fok. A munkavállaló halála esetén ugyanis a közeli családtagjainak járhat a munkahelyi baleseti kártérítés, azonban ilyenkor is számtalan tényezőt kell figyelembe venni. Általánosságban elmondható, hogy minél közelebbi a rokon, illetve minél fiatalabb az elhunyt, annál nagyobb lesz a munkahelyi baleseti kártérítés összege.

Amennyiben Önt vagy rokonát olyan baleset érte, amelyért jogosult lehet a munkahelyei baleseti kártérítésre, ne hagyja veszni! Forduljon bizalommal hozzánk, tapasztalt kollégáink mindenben segítenek! Keressen fel minket még ma a részletekkel kapcsolatban!

További cikkek  Fontosabb tudnivalók a munkahelyi balesetekről