A Munka Törvénykönyve pontosan szabályozza az úgynevezett munka-balesetek körét: ha valakit munkavállalóként a munkavégzése során vagy azzal összefüggésben baleset éri, akkor a természetes társadalombiztosítási szolgáltatásokon (például kórházi ellátáson, táppénzen) túl teljes vagyoni és nem vagyoni kártérítés illeti meg. A munkáltatók általában rendelkeznek biztosítással az ilyen esetekre (munkáltatói felelősségbiztosítás), így helyettük a kártérítést a biztosító fizeti meg. Fontos tudni, hogy járhat kártérítés akkor is, ha a baleset a közben ér minket, hogy a munkahelyünkre igyekszünk vagy onnan megyünk haza. Ilyen esetekben üzemi, munkahelyi balesetről beszélhetünk.

A munkáltató vétkességére való tekintet nélkül teljes mértékben felel az elszenvedett károkért. Ez azt jelenti, hogy bár lehet, hogy ő maga nem felelős azért, mert baleset érte a dolgozót, mégis köteles helytállni anyagilag a károkért. A vagyoni károkon felül pedig nem vagyoni kártérítésre is jogosult lehet a munkavállaló. A munkavállaló objektív felelősségén túl természetesen fölmerülhet vétkessége is, ha az ő mulasztásából, gondatlanságából történik a baleset.

Munkahelyi balesetről beszélünk akkor is, ha az üzemi zuhanyzóban vagy éppen az étkezdében ér minket baleset, nem kell feltétlenül a munkavégzés közben történnie. Ha a munkavállaló is vétkes a balesetben, akkor kármegosztásra kerülhet sor. Csak akkor nem kell fizetnie a munkáltatónak, ha a dolgozó olyan vétkes hanyagságot tanúsított, amellyel gyakorlatilag maga okozta a balesetet vagy ha a baleset a munkáltató előtt eltitkolt okból történt meg (például a munkavállaló nem vallotta be korábban, hogy epilepsziás, és egy ilyen roham alatt sérült meg).

Ne hagyja, hogy kártérítés nélkül kelljen túllépnie egy munkahelyi baleseten!

Bár az elmúlt évszázadokban és évtizedekben csökkent a munkahelyi balesetek száma, manapság még mindig fokozott veszélynek vannak kitéve a dolgozók. Egy 2007-es KSH felmérés szerint, majdnem 35 ezer ember szenvedett balesetet a munkahelyén, több mint nyolcezren ráadásul egynél többször.

Na de mi is az a munkahelyi baleset? Nos, az, amikor a munkavállalót a szervezett munkavégzés, valamint a foglalkozás körében végzett munkához kapcsolódó egyéb tevékenységek során baleset éri. Ha ilyen történik velünk, akkor van lehetőségünk baleseti eljárást, baleseti táppénzt vagy kártérítést igénybe venni. A munkavállaló csak akkor nem jogosult a támogatásra, ha olyan vétkes hanyagságot tanúsított, amivel gyakorlatilag maga okozta a balesetet.

A munkahelyi baleseti kártérítés igénybe vételével biztosra mehetünk annak terén, hogy szerencsétlenségünkért megfelelő kártérítést kapunk, és hogy ne érjen minket maradandó károsulás, valamint hogy a kiesett munkaidőért járó fizetséget megkapjuk.

Kártérítési ügyvédre van szüksége, mert baleset érte munkahelyén? Nálunk garantáltan megtalálja a megfelelő szakembert! Az elérhetőségek megtekintésért kattintson ide!

Ne hagyja, hogy kártérítés nélkül kelljen túllépnie egy munkahelyi baleseten!