Tudnivalók a munkahelyi baleseti jegyzőkönyvekről

Ha egy alkalmazott munkavégzés közben, vagy azzal összefüggésben bármilyen munkaképtelenséggel járó balesetet szenved, abban az esetben a munkáltatónak nemcsak a nyilvántartási naplóban szükséges dokumentálnia a történést, hanem meghatározott formanyomtatványú munkahelyi baleseti jegyzőkönyvet is kell készítenie.

A munkahelyi baleseti jegyzőkönyv elkészítésének a célja, hogy a szerencsétlenség a jogszabályoknak megfelelően be legyen jelentve, annak érdekében, hogy ki lehessen vizsgálni részletesebben is az ügyet. Továbbá azért is van szükség a dokumentációra, hogy az eset nyilvántartásba kerüljön és a kivizsgálás eredményének megfelelő intézkedés történjen a hasonló helyzetek elkerülésére. A munkabalesetek kivizsgálása munkabiztonsági szaktevékenységnek minősül!

A munkahelyi baleseti jegyzőkönyv egyik legfőbb ismérve az, hogy rendkívül részletes. A fényképektől kezdve, a helyszínrajzokig át mindent tartalmaz a dokumentum, amire azért van szükség, hogy a jegyzőkönyv alkalmas legyen a baleset okainak felderítésére és vita esetén a tényállás tisztázására. Bizonytalan, kétértelmű, hiányos dokumentumokkal nem lehet hiteles ítéletet hozni!

Mivel a munkahelyi baleseti jegyzőkönyv kitöltése bonyolult, mert a különböző tényezőket helyesen kell besorolni, nem ajánlott szakértő nélkül elkészíteni a dokumentumokat. Ha véletlenül, laikusként rosszul tölti ki a munkahelyi baleseti jegyzőkönyvet, nemcsak a munkavédelmi bírságot kockáztatja, hanem az Országos Egészségbiztosítás Pénztár még a sérült táppénzét és az orvosi ellátás költségeit is a céggel fizettetheti ki, ha vétkesnek találja a helytelen dokumentum miatt. Ha 1-3 nap közötti munkaképtelenséget okozott a szerencsétlenség, a munkáltató köteles a kivizsgálás befejezésekor, de legkésőbb a tárgyhót követő hónap nyolcadik napjáig megküldeni a dokumentumokat a sérültnek és a társadalombiztosítási kifizetőhelynek. Ha ennél hosszabb esetről van szó, akkor pedig munkabaleset helyszíne szerinti illetékes munkavédelmi felügyelőségnek, illetve a sérültnek is meg kell kapnia a papírokat. Halál esetén pedig a hozzátartozónak kell megküldeni a jegyzőkönyvet.

Ha további kérdései lennének a munkahelyi baleseti jegyzőkönyvekkel kapcsolatban vagy a kitöltésről szeretne bővebb információkat megtudni, esetleg rendkívül speciális esetben kérné szakértő segítségét, forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeinken!

Vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén:

+36 70 515 7777 balesetiugyvedek@gmail.com